Instagram

Wednesday, February 17, 2016

Our Proposal Video + The Story and Interview in Genevieve Magazine

Hello world!

Going by the title of this post, I know that most of you are only here for one reason and one reason only... but please hold on for a second...

To share our proposal story is to tell you of the goodness of God in our life. This month of February  makes it 7 years of my dating anniversary with Amen (whom I fondly refer to as Le Boo for social media purposes.. lol).  Those of you who know us and have followed my story know that we started dating each other in our teenage years shortly after the car accident.

This is not a post to gush about this man who is lucky to have me in his life... (Oh wait, did you think I was going to say something else?) Hahahah.... You must not know 'bout me.

Ok, I keed I keed! Amen and I are so blessed to have each other and I honestly just cannot thank God enough for how far he has brought us.

As most of you know by now, we're engaged.


After the proposal, I promised that I would share the proposal story, and you some people kept reminding me and asking for the story but life has been happening, and honestly I just preferred telling the story verbally more than I wanted to type it. So I stalled, and stalled and stalled.

Fast forward to about a month after the proposal, I was approached by the lovely people at Genevieve Magazine Nigeria for an interview on Le Boo and I's love life, and more importantly, for the proposal story. The interview was a series of phone conversation and it was also done via skype, so of course this was just the thing I needed because it meant somebody else would be doing the writing while I talk and talk away. lol..

The interview was a success with the beautiful Torera. She made me feel at ease and was so kind and courteous despite our time differences. You can now find the interview in Genevieve's February Issue. Take a look at the cover below.




See, I always wanted to meet RMD (Richard Mofe Damijo), and to be on the cover of this issue with him is beyond AMAZING!
Now of course the haters will say I technically wasn't on the cover with him, but  uhmmm.... Haters gonna hate, and potatoes gonna potate. *side eye emoji*

Anyhoo, in the article that was written in the magazine, I answered some questions regarding dating and disability (the only D word, I'm not fully OK using, but I'm getting better). I can tell you so much more that was discussed in the interview, but what's the fun in that? You'll have to get your copy of the magazine to read more on that! Magazine can be bought physically or through the Genevieve magazine app.

I am however not all evil, so I have decided to share the part on our proposal story with you all today.


YOU CAN CLICK ON PICTURES TO ENLARGE THEM. 

As you can read above, the proposal was a surprise to me, and I actually thought I was part of a plan to surprise a friend of mine (Sandra) for HER proposal.  Since I'm a photographer, my best friend (Faith) sought my advice on planning the perfect proposal for Sandra. I had questions but each of my question got answers that left me without suspecting this was fowl play.

Over the course of planning the surprise proposal (that we told our friend would be a photoshoot for her - since she's been begging me for one), I would share details of the secret mission I was to embark on with my now fiance (a.k.a Le Boo). Little did I know that him and Faith and Sandra were in on the whole thing. Le Boo actually advised me on the location for where our "photo shoot/Sandra's supposed proposal" should be at, and I went ahead with his suggestion for the Mandalay Canal. It was the perfect spot for what ended up being MY proposal.

Those who know me know that I live for everything wedding, romance, love and photography. This was my zone, and I was excited to be making a friend's day. I was lowkey jealous of how much work my best friend was putting into another person's proposal, and I even made remarks like "When my own time comes, you better make sure you represent!! All I need is HALF of what you're doing for Sandra".

As I type this, I am remembering once again all the perfect lies the bestie told. LOL...DANG, that girl gave me no clues to work with son!! At a point, I remembered having a tiny inkling that this could very well be my proposal, BUT THE SPEED AND PERFECT DREAM KILLING SKILLS that the bestie possessed was nothing next to my "gut feeling". She point blank told me not to set myself up for failure! Also, everything lined up well enough that I was totally convinced Sandra was getting proposed to.

Honestly, I'm so glad everything went as it did. The proposal was a great moment, and I'm sure those of you still reading this are already tired of reading everything I'm typing... SO without further ado, please click on the video to watch our proposal video.


In case you're curious, the part I started suspecting something was "OFF" in the video, was when Sandra literally acted like it was normal for a guitar player to pop into her photoshoot and start singing about marriage. LOL...In my head I was like "this girl is not normal oo".
You see, I knew my boy CY would be there to sing and play (BTW, Thanks CY, you're going places), so I wasn't phased by his arrival.. however, when Sandra just kept posing for pictures, I started to suspect something wasn't normal. LOL.. Still, I was slow.. and I thought to myself "maybe Sandra is too shocked to react"... then my bestie calls me,  I look towards her and I saw my friend Tope coming towards me with a camera, slowly being followed by Lamar, Cece, and then LE BOO.

Right after seeing Tope, I KNEW THIS WAS MY PROPOSAL and the rest as they say, is history. One of  the best days of my life!

Special thanks to Le Boo for his video editing skills. I love you and you're perfect for me in every way.

Thanks to the bestfriend a girl could ever ask for. I love you! I Honestly am soooo glad that you insisted that you use my other camera for video. BTW y'all, her reasoning was because she didn't want Sandra to suspect why she was tagging along on our "photo shoot". I knew it was for the "Sandra's Proposal", but I remember telling her "Sandra might think this whole shoot is fishy"... but Sandra was such a good actress that her oblivious ways just kept making me giddy and I kept thinking to myself; "SHE HAS NO CLUE, OMG, She'll be so surprised and we'll be here to capture everything on camera for her".

I MUST thank my sisterlove - Tope - for the wonderful pictures!
And also my sugar banana Yemisi, a.k.a Cece, your presence was such a delight! I love you baby girl, and your sound tracks in the video is one of my fave! Hahaha,..
And Lamar, Bro!! It was so great to see your face that day. Your smile, and hugs, and just pure excitement! I am so glad to be a part of the family!!

Big Thanks to Sabrina who made the "Will You Marry Me?" Signs. She put great thought into it and made it as though it was written with nail polish from a polish bottle. I Loved these! And is it weird that I kept the card? Hahaha



Thanks to our family members as well. I'm trying to cover everybody in the THANKS, but let me just say I genuinely love everybody that made this a success and I want to thank you all SOOOO Very much. Yes even those of you who made our proposal picture go sorta-kinda viral! THANK YOU ALL SO MUCH!

Honestly, we are so blessed to have each other and I love Amen so very much that the only answer I could yell out when he asked me to marry him was "Of course I will" - right after I asked if my Dad knew that the proposal was happening. LOL....





Thankfully I am TheDIYLady, and they didn't catch my nails looking rough since it was a weekend. BUT the bestie later told me she had plans in case my nails would have needed pampering.
However, can you just imagine if my nails looked a mess though? Hahaha, the nail polish world would take ALL of my cards!

However, I'm still low-key mad my hair looked a mess and I cried like a baby. LOL... 



More importantly, A BIG THANK YOU to everyone both in real life and on social media for the love you have shown towards our love. My life has become a testimony and a message and I hope that beyond this "showcase of love", you can see the message I've always tried to pass across to everybody. God is good, life goes on, and God's got you!

Life is not always easy, and I have stories upon stories of how close I have come to GIVING UP, but at the end of the day, God uses somebody, or even speaks to me personally and HE helps me to remember  what his words says in 1st Corinthians 10:13 that:
No temptation has overtaken you except what is common to mankind. And God is faithful; he will not let you be tempted beyond what you can bear. But when you are tempted, he will also provide a way out so that you can endure it.

---
That's it for now y'all.

Sorry, not really sorry if the story is choppy and a little too full of excitement. lol
I do however hope you enjoyed this and hopefully you all stick with me on this journey.

I am sure I'll share more  as we plan this wedding that I HAVE NO IDEA where to begin planning from.

Thank you so very much for coming by.
Till Later, God Bless.

18 comments :

  1. Congratulations again! I'm so happy for you! Thank you for sharing your story and video. All the best to you Lizzy and Amen.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you so very much Sherri. You are lovely. And Thanks for the wishes.

      Delete
  2. Congratulations Lizzy. You are an inspiration to many.

    ReplyDelete
  3. A big hearty congratulations,God is awesome .you are indeed a testimony and are a blessing.can't wait for the wedding.cheers

    ReplyDelete
  4. What an amazing story. I'm so happy for both of you! <3

    ReplyDelete
  5. OMG!!! This is beautiful Lizzy :). Congratulations on the feature and congratulations (for the 10th time lol) on your engagement. You too are adorable and God bless you. It was such a precious thing when you asked about your dad lol. I am definitely stuck on/with you through the whole journey :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you so very much Osy!!!! You're awesome!!! And hahaha the part about my dad ehnn, that's the daddy's girl in me showing out. hahaha. lol

      Delete
  6. wow!! Beautiful story!! Congratulations on the feature Lizzy and man u looked gorgeous in the pics!! I'm so happy for u & Amen!!!

    ReplyDelete
  7. just saw your pre wedding photo on bella naija girl i don't no what to say than God is faithful. your are amazing and your boo God will keep him for you alone.LOL am so blessed reading your story. God bless you. don't know you but i love you. have a blessed marriage .

    ReplyDelete

I Absolutely Love to read what you have to say, so leave me a comment. Chances of me going to your blog to comment on your posts are really great when you comment on mine. There are so many blogs I'm following, so Your comments remind me that you have a blog I can comment on. :-)

If you ask a question in the comment, please remember to "subscribe to post", so you'll get a notification when I reply your questions. I'd hate to give a reply you'll never see. :-)